Features

BDP vs. Juice Crew: Όταν οι κόντρες ήταν δημιουργικές

Χρήστος Μιχαηλίδης

/ Features/
19 Οκτ 2022

Το KickIt και το "The Story of my Hip Hop" επιβιβάζονται στην χρονομηχανή τους για να παρακολουθήσουν τους Boogie Down Productions και τους Juice Crew ν’ ανταλλάσουν ρίμες.

BDP vs. Juice Crew: Όταν οι κόντρες ήταν δημιουργικές

Υπάρχουν πολλοί που όταν ακούν για μία διαμάχη που καλώς ή κακώς μπορεί να έχει σχέση με την Hip Hop κουλτούρα, το μυαλό τους πηγαίνει σε νοικιασμένα αμάξια, σεξιστικές - φορές και παραβατικές - συμπεριφορές, «μπραβιλίκια», ξεκατινιάσματα σε live stories και παράθυρα μεσημεριανών εκπομπών.

Για να ξεφύγουμε, όμως, από την τοξικότητα που μας περιβάλλει, άσε την σκέψη σου ελεύθερη να ταξιδέψει πίσω στον χωροχρόνο και πάμε παρέα στη Νέα Υόρκη στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Τότε που το Hip Hop θέριευε και ίσως αρκετοί, αν όχι όλοι, να μην φαντάζονταν όσα έμελλαν να του συμβούν.

Το Μπρονξ, το Κουίνς και το Χάρλεμ κινούνται σε rap ρυθμούς, ενώ την ίδια περίοδο οι Juice Crew κάνουν θραύση στις γειτονιές της Νέας Υόρκης. Αυτή η μουσική «κολεκτίβα» που δημιουργήθηκε από τον Marley Marl, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πρώτο supergroup, καθώς μεταξύ άλλων μέλη του υπήρξαν οι MC Shan, Biz Markie, Big Daddy Kane, Roxanne Shante, Kool Graig G, Masta Ace, DJ Polo και άλλοι πολλοί και μη εξαιρετέοι.

bdp3

Υπήρχαν όμως και άλλα πολλά συγκροτήματα που εκείνη την εποχή προσπαθούσαν να βρουν την ευκαιρία για να ακουστούν όσα πολλά είχαν να πουν. Ένας από τους τρόπους για να σου ανοίξουν οι πόρτες και να μπεις στο rap παιχνίδι ήταν να προσεγγίσεις τον Mr. Magic. Αν έπαιζε το κομμάτι σου στην ραδιοφωνική εκπομπή του, ως δια μαγείας το άκουγε το σχεδόν όλο Hip Hop ακροατήριο της Νέας Υόρκης.

Έπρεπε, όμως, να είσαι πραγματικά καλός για να έχεις αυτή την ευκαιρία. Σε κάποιες περιπτώσεις, όμως, ακόμα και αυτό δεν ήταν αρκετό. Αυτό συνέβη και με τους Boogie Down Productions που είχαν προσεγγίσει αρκετές φορές ανεπιτυχώς τον Mr. Magic. Κάθε φορά το αποτέλεσμα ήταν ίδιο και ο KRS-One γυρνούσε απογοητευμένος στο άσυλο αστέγων που έμενε. Από την πίκρα του δεν έκλεινε μάτι όλο το βράδυ.

bdp2

Έτσι και τώρα, έμεινε άυπνος. Όχι, όμως, γιατί ήταν απογοητευμένος ή γιατί έπρεπε να κοιμηθεί σε ένα χώρο μαζί με άλλους 600 ανθρώπους, αλλά γιατί ήταν οργισμένος. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο Scott La Rock είχαν γίνει δέκτες στο παρελθόν της αδιαφορίας του Mr. Magic για την περίπτωσή τους, αλλά αυτή την φορά - παρερμηνεύοντας ίσως τα λεγόμενα του - πίστεψαν πως χαρακτήρισε «σκουπίδι» τη μουσική τους.

Οι κακές γλώσσες της εποχής μάλιστα έλεγαν πως ο Mr. Magic είχε μια προτίμηση και προωθούσε τις δουλειές των Juice Crew του Marley Marl, ο οποίος υπήρξε συνεργάτης του. Η αλήθεια, όμως, είναι πως οι ΜC από το Κουίνς ήταν στα «πάνω» τους εκείνη την εποχή, γεγονός που δεν πολυάρεσε σε όλους όσοι προέρχονταν από το Μπρονξ, όπου πήρε την πρώτη της «ανάσα» η κουλτούρα.

Ήταν κι εκείνο το κομμάτι, το "Τhe Bridge" παραγωγής Marley Marl, στο οποίο o MC Shan αναφέρεται (και) στις πρώτες Ηip Ηop εμπειρίες του στο Queensbridge. Πολλοί πίστεψαν πως υποστήριζε το Hip Hop... γεννήθηκε στο Κουίνς και αυτό μόνο αρεστό δεν ήταν σε όλους όσοι προέρχονταν από το Μπρονξ.

Όλα αυτά κράτησαν ανοιχτά τα μάτια του KRS-One εκείνη τη νύχτα. Συγχρόνως, όμως, του... όπλισαν το χέρι κι εκείνο το βράδυ γράφτηκε το "South Bronx". Όταν έφτασε η μέρα για την ηχογράφηση, οι Boogie Down Productions είχαν χρήματα για να πληρώσουν μόλις δύο ώρες στο στούντιο. Ο Blastmaster πέρασε φωνές «με τη μία», με τον Scott La Rock να του λέει πάντως πως καθυστέρησε και το κομμάτι να μένει τελικά αμιξάριστο.

Οι Βoogie Down Productions εν συνεχεία πλησίασαν τον Kool DJ Red Alert, ο οποίος έπαιξε το κομμάτι τους τόσο στην ραδιοφωνική εκπομπή του, όσο και στα σετ του. O κόσμος... ξετρελάθηκε, ενώ είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως την πρώτη φορά που έπαιξε το "South Bronx" στο μαγαζί που εμφανιζόταν, το έβαλε τρεις συνεχόμενες φορές, καθώς οι θαμώνες είχαν ενθουσιαστεί. Τους άρεσε τόσο πολύ μάλιστα που ράπαραν το ρεφρέν πάνω από τα άλλα τραγούδια που έβαζε, ώστε εκείνος να το παίζει ξανά και ξανά. Ο KRS-One εκείνο το βράδυ όταν επέστρεψε στο κοινωνικό κέντρο, έμεινε ξάγρυπνος, αλλά αυτή την φορά από την υπερένταση. Η αρχή για τους Boogie Down Productions είχε ήδη γίνει.

Το κομμάτι δεν γινόταν να μην φτάσει στα αυτιά της αντίπαλης πλευράς και ο MC Shan δεν το άφησε αναπάντητο παρά τις διαφωνίες κάποιων άλλων μελών των Juice Crew. Σήκωσε το γάντι που του πέταξε ο KRS-One και θέλησε να «σκοτώσει» των ήχο των Boogie Down Productions με το "Kill That Noise".

Κάποιοι θα υποστηρίξουν πως ο KRS-One προβληματίστηκε, όταν το άκουσε. Νομίζω πως και ο ίδιος έχει δηλώσει κάτι ανάλογο. Εγώ πάλι θα σου πω πως κοιμήθηκε ήσυχος και σαν παιδάκι κι εκείνο το βράδυ. Από την στιγμή που ο MC Shan «απάντησε» είχε κερδίσει το battle και με μιας ανοίχτηκε μπροστά του το μονοπάτι προς την κορυφή. Το μόνο που έμενε, ήταν να το διαβεί και με το "The Bridge is Over" έκανε το πρώτο βήμα.

Επικοινωνία:

Facebook: The story of my hip hop

Twitter: @StoryHip

Issuu: thestoryofmyhiphop

RELATED