Features

Έτσι, έπεσε η αυλαία του “Return of the Boom Bap”

Χρήστος Μιχαηλίδης

/ Features/
2 Οκτ 2023

Το KickIt και το “The Story of my Hip Hop” παίζουν με τις μνήμες του DJ Premier και (σας) ταξιδεύουν στα "D&D Studios" πίσω στο 1993 για το φινάλε του “Return of the Boom Bap” του KRS-One.

Έτσι, έπεσε η αυλαία του “Return of the Boom Bap”

Η ώρα περασμένη κι εκείνος βίωνε μια εσωτερική διαμάχη, η οποία ναι μεν θα φάνταζε ασήμαντη οποιαδήποτε άλλη στιγμή της ημέρας, αλλά τότε τον απέτρεπε από το να κάνει οτιδήποτε άλλο. Από τη μία ήταν γεμάτος από ένα αίσθημα ικανοποίησης για την ολοκλήρωση του άλμπουμ και συγχρόνως ήταν τόσο εξουθενωμένος που σε κάθε κίνηση του δείκτη του ρολογιού, ένιωθε σαν ένα μαχαίρι να του τρυπάει το κορμί.

Τόσο κουρασμένος ήταν, μα συνάμα και τόσο υπερήφανος. Ήταν μια ιδιαίτερη εποχή εκείνη για τον DJ Premier. Κάνα χρόνο πριν, με την κυκλοφορία του Daily Operation (5/6/1992) των Gang Starr, είχε αρχίσει να νιώθει πως από ένας εκπληκτικός beatmaker εξελισσόταν σε παραγωγός και η πρόσκληση του KRS-One να συμμετάσχει στο πρώτο του προσωπικό άλμπουμ, το “Return Of The Boom Bap”, του επιβεβαίωσε αυτές τις σκέψεις.

Συμμετείχε στην παραγωγή πέντε tracks κι ένιωθε πολύ καλά που ο Blastmaster τον είχε από κοντά και άκουγε τις συμβουλές του γενικότερα για το ύφος του δίσκου, καθώς «μέτραγε» η γνώμη του. Λίγο οι ώρες των ηχογραφήσεων τον δυσκόλευαν, καθώς τότε οι καλλιτέχνες περίμεναν ν' απλωθεί για τα καλά το σκοτάδι, για να βρεθούν στο booth. Ίσως, όμως, απλά να του έβγαινε η συσσωρευμένη κούραση των ηχογραφήσεων.

Συγχρόνως και καθώς οι δείκτες του ρολογιού των αγαπημένων του D&D Studios - μετέπειτα πέρασαν και στην ιδιοκτησία του - κόντευαν να δείξουν 5 π.μ, ο DJ Premier σκεφτόταν πως σε λίγες ώρες (10 π.μ), έπρεπε να δώσει το «παρών» και στο mastering του άλμπουμ, εκπληρώνοντας την τελευταία, όπως πίστευε τότε, αλλά τελικά την προτελευταία, όπως αποδείχτηκε, χάρη που του ζήτησε ο KRS-One. Ήταν τόσο εξαντλημένος που είχε αποφασίσει να κοιμηθεί στο στούντιο για κάνα δίωρο και να σηκωθεί μετά, ώστε να γυρίσει σπίτι του για να κάνει ένα μπάνιο και να φύγει κατευθείαν για το mastering. Έτσι κι αλλιώς, σύμφωνα με το αρχικό πλάνο το άλμπουμ θα περιείχε 13 κομμάτια και η αυλαία θα έπεφτε με το “Stop Frontin”, του οποίου την παραγωγή υπέγραφε ο Kid Capri.

«Ξέρεις κάτι; Νομίζω πως πρέπει να κάνουμε ακόμα ένα κομμάτι», του είπε ο Teacha. «Ποιος είμαι εγώ να πω όχι στον KRS», σκέφτηκε ο Preemo, αλλά ήταν τόσο κουρασμένος που τελικά απάντησε πως «όχι φίλε. Είμαστε καλά». «Δεν με ενδιαφέρει τι θα φτιάξεις. Μπορεί να είναι χαρωπό, στενάχωρο, κοιμισμένο το beat. Δεν έχει σημασία», αποκρίθηκε ο KRS-One. «Κοιμισμένο beat, ε; Άσε με να ψάξω να δω τι θα βρω», είπε ο DJ Premier και άρχισε την αναζήτηση.

Η λύτρωση για τον Preemo δεν άργησε να έρθει, καθώς στο soundtrack του Blacula Strikes, βρήκε το... sleepy beat που έψαχνε. Σύμφωνα με την αρχική σκέψη ο τίτλος του κομματιού θα ήταν “Αnother Level”, αλλά άλλαξε σε “Higher Level”. Ο KRS-One μάλιστα αφήνει λίγο το beat να κυλήσει, αναφέρει πως σχεδόν είναι πέντε το ξημέρωμα και πριν «μπει», μαζί με τον DJ Premier σε έχουν «μεταφέρει» στα θρυλικά D&D Studios για το φινάλε ενός κλασικού άλμπουμ για την Hip Hop κουλτούρα, το οποίο 30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του (28/9/1993) παραμένει επίκαιρο.

Τσεκάρετε και πώς τα έχει διηγηθεί και o DJ Premier…

The Story of my Hip Hop

Facebook

Twitter

Instagram

Issuu

RELATED