Features

Ο "εκκλησιασμός" του Killer Mike

/ Features/
17 Οκτ 2023

Το απίθανο ταξίδι του Michael Render από τον underground ήρωα στον ακτιβιστή και σαραντάρη σούπερ σταρ μέσω του νέου του LP

Ο "εκκλησιασμός" του Killer Mike

Η πρώτη φορά που οι περισσότεροι hip-hop fans άκουσαν τον Michael Render, πιο γνωστό ως Killer Mike των Run The Jewels, ήταν στο "Snappin' & Trappin'", το έκτο κομμάτι του πολυπλατινένιου αριστουργήματος Stankonia των OutKast το 2000. Ο Mike πήρε τον πρώτο στίχο του τραγουδιού και τον ολοκλήρωσε με την τολμηρή ατάκα "One mothafuckin' verse and already it's a classic", έναν στίχο που πίστευε τόσο ένθερμα που τον επανέλαβε δύο φορές. 20 χρόνια αργότερα τα flows του ίσως είναι κάπως ανώριμα, με 90s απόχρωση: αφήγηση «νονού» σε στυλ Biggie, horrorcore shock-rap και φυσικά μια υγιής δόση από τη σκοτεινά μεθυστική, συμπεριλιπτική μουσική Dirty South σχολή που σύντομα θα γινόταν γνωστή στον ευρύτερο κόσμο ως trap.

Ήταν ένα ευοίωνο ντεμπούτο, αν όχι ένα που προοιώνιζε προφανώς αυτό που θα γινόταν μια από τις πιο ασυνήθιστες και απροσδόκητες μουσικές καριέρες του 21ου αιώνα. Το καλοκαίρι που μας πέρασε, ο Killer Mike κυκλοφόρησε το Michael, το πρώτο του σόλο άλμπουμ μετά από 11 χρόνια, μια περίοδο κατά την οποία ο 48χρονος πλέον ράπερ έχει ανέβει απροσδόκητα στο πάνω ράφι. Ο Michael γαίνεται να είναι το πιο προσωπικό έργο του Killer Mike μέχρι σήμερα (το έχει περιγράψει ο ίδιος έτσι), ένα έργο που αγγίζει τα παιδικά του χρόνια, την οικογένειά του, τη θρησκεία του, την καριέρα του και, φυσικά, την αγαπημένη του Ατλάντα, σε εκπληκτικό βάθος και με πολύ ζεστασιά. Είναι, από πολλές απόψεις, το είδος του άλμπουμ που θα έπρεπε να προσδοκούμε από έναν καλλιτέχνη στα μέσα της καριέρας του. Ένα έργο ενδοσκόπησης και διακριτικά τολμηρής εξερεύνησης, ένα έργο αληθινού μουσικού τυχοδιωκτισμού που δεν αισθάνεται ποτέ να οδηγείται από την καταδίωξη των τάσεων και την κρίση της μέσης ηλικίας.

Killer-Mike-Michael

Executive producer του δίσκου, ο ασυναγώνιστος No I.D., ο οποίος τον τελευταίο καιρό φαίνεται να είναι ο εκλεκτός παραγωγός των 40άρηδων ράπερ που κάνουν στροφή προς τον εαυτό τους. (Ο Jay-Z ήταν περίπου στην ίδια ηλικία όταν αυτός και ο παραγωγός από το Σικάγο έκαναν το 4:44.) Πολλά από τα κομμάτια του άλμπουμ έχουν ένα soul χρώμα των δεκαετιών του '60 και του '70, ενώ το εναρκτήριο κομμάτι του άλμπουμ, "Down By Law", περιλαμβάνει τον CeeLo Green και θυμίζει αναμφισβήτητα τον Curtis Mayfield στα μέσα της δεκαετίας του 1960.

Αλλά η πιο σημαντική, αναπόφευκτη μουσική επιρροή του Michael είναι η μαύρη παράδοση της γκόσπελ. Οι εκκλησιαστικοί ήχοι είναι παντού — γρήγορα πλήκτρα από πιάνοήχοι από B3, χορωδίες στα ύψη. Το "Motherless", στο οποίο εμφανίζεται ο Eryn Allen Kane και βασίζεται στο πνευματώδες "Sometimes I Feel like a Motherless Child" του 19ου αιώνα, είναι ένας συγκινητικός φόρος τιμής στην εκλιπούσα μητέρα και στη γιαγιά του Mike, που πέθανε το 2017 και το 2012, αντίστοιχα. Το τελευταίο κομμάτι του άλμπουμ, "High & Holy", περιλαμβάνει τον Ty Dolla Sign να ουρλιάζει, " Blowin’ smoke up at the heaven, count my blessings, trying to find atonement ", ενώ ο Mike σκέφτεται τη σωτηρία: "My brother’s in the fire and to save him’s my desire/ Our ambitions often cold, conspire to go higher/ God bless those that confess and God damn the liars".

Spotify Link

RELATED