The Latest
Πώς ο J Dilla χρησιμοποιούσε το MPC και έφερε την επανάσταση στο Hip-Hop

Austinmod

/ The Latest/
23 Φεβ 2019

Οι τεχνικές του θρυλικού παραγωγού ξετυλίγονται σε ένα σύντομο αλλά ωραίο video

Πώς ο J Dilla χρησιμοποιούσε το MPC και έφερε την επανάσταση στο Hip-Hop

"Όπως ο Jimi Hendrix έπαιζε την κιθάρα και ο John Coltrane το σαξόφωνο"

Το τελευταίο επεισόδιο της μουσικής σειράς ντοκιμαντέρ Earworm είναι αφιερωμένο στην πρωτοπόρα δουλειά του J Dilla κατά κόσμον James Yancey. Πιο συγκεκριμένα βλέπουμε τον τρόπο με τον οποίο ο θρυλικός hip-hop παραγωγός χρησιμοποίησε το MPC 3000 με το δικό του μοναδικό και καινοτόμο τρόπο, δίνοντας ουσιαστικά ζωντάνια σε ένα μηχάνημα και αλλάζοντας έτσι τον τρόπο του παιχνιδιού.

Σε αντίθεση με την προηγούμενη τεχνολογία που κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούσε προσεταρισμένους και περιορισμένους ήχους, με το MPC ο εκάστοτε παραγωγός απέκτησε τη δυνατότητα να ηχογραφεί, να σώζει και να επεξεργάζεται όποιον ήχο ήθελε.

Η βασική καινοτομία του Dilla ήταν το γεγονός ότι παρέκαμπτε και απενεργοποιούσε το quanitization, της βασικής ρύθμισης των drum machines και των samplers να οργανώνουν τους ήχους σε ομοιόμορφα patterns και loops.

"Πιστεύω ότι ο Dilla ήταν απλά super funky. Όλο αυτό έχει να κάνει με την επιλογή του να μη νοιάζεται αν ο δίσκος επιταχύνει ή επιβραδύνει, από τη στιγμή που ακούγεται ωραία. Ξέχνα το quantize θα κάνει αυτό που του λέω εγώ", μοιράζεται μαζί μας ο μουσικός και λέκτορας Brian "Radar" Ellis.

"Το MPC ήταν ένα διαφορετικό "τέρας" καθώς σε έβαζε κυριολεκτικά στη θέση του οδηγού στο επίπεδο της ηχητικής υφής που ήθελες να έχεις."

"Χρησιμοποιούσε το MPC του όπως ο Jimi Hendrix έπαιζε κιθάρα ή όπως ο John Coltrane έπαιζε το σαξόφωνο. Ήταν μια προέκταση του εαυτού του. Γι'αυτό το λόγο μεταξύ όλωςν των MPC που έχουν χρησιμοποιηθεί από αμέτρητους hip-hop παραγωγούς ανά τον κόσμο, αυτό του J Dilla βρίσκεται σε μουσείο."

Δες το mini-documentary:

RELATED

Return to blog