Features

Ακούγοντας τους κλασικούς: Return of the Boom Bap

Χρήστος Μιχαηλίδης

/ Features/
29 Σεπ 2024

To “Τhe Story of my Hip Hop” 31 χρόνια μετά την κυκλοφορία του “Return of the Boom Bap” ξαναβάζει στα πλατώ του KickIt το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του KRS-One.

Ακούγοντας τους κλασικούς: Return of the Boom Bap

Νέα σεζόν και νέα στήλη από το KickIt, το οποίο μαζί με το “Τhe Story of my Hip Hop” ταξιδεύουν πίσω στον χρόνο για να θυμηθούν άλμπουμ που έμειναν στην ιστορία. Πρώτη στάση της χρονομηχανής μας η 28η Σεπτεμβρίου 1993, όταν και κυκλοφόρησε το πρώτο solo άλμπουμ του KRS-One, το “Return of the Boom Bap”

Με το πρώτο άκουσμα: Όσο «δεμένη» και αν είναι μία μουσική ενότητα, σίγουρα κάποιο κομμάτι θα ξεχωρίζει ή έστω τουλάχιστον θα κάνει... κλικ σε περισσότερους. Φυσικά, σε αυτό τον δίσκο, αυτό το track δεν είναι άλλο από το “Sound of da Police”. Ναι, το θέμα που διαπραγματεύεται είναι... πιασάρικο, αλλά ο KRS-One δεν μένει στην περιγραφή της ωμής πραγματικότητας - που συναντάμε ως σήμερα - και σε μία ιστορική καταγραφή. Μέσα από τους στίχους, διακρίνουμε και στοιχεία ταξικής συνείδησης, καθώς στο δεύτερο κουπλέ γίνεται ένας εύστοχος παραλληλισμός των αφεντικών και των αστυνομικών αναδεικνύοντας τις σχέσεις που τους συνδέουν.

Έξω από το booth: Κόσμος και κοσμάκης έβαλε το χέρι του για την παραγωγή του δίσκου, καθώς στα credits συναντάμε τους Norty Cotto, Douglas Jones, Kid Capri, Showbiz, DJ Premier και KRS-One, με τους δύο τελευταίους να αναλαμβάνουν και την επιμέλεια. Η άψογη συνεργασία των Preemo και Teacha είχε ως αποτέλεσμα και κρίνοντας με τα δεδομένα της εποχής, το επίπεδο της παραγωγής να φτάσει εκείνο των στίχων. Κάτι που ίσως τότε να συνέβη για παρθενική φορά στην σταδιοδρομία του KRS-One. Ή έστω για πρώτη φορά έπειτα από καιρό.

Κρυφό διαμάντι: Το “Higher Level” μπήκε από σπόντα στο άλμπουμ, αλλά τελικά οι... υπερωρίες και το ξενύχτι των DJ Premier και KRS-One έπιασαν τόπο και με αυτό γράφτηκε το ιδανικό φινάλε στον δίσκο.

Fun fact: Φαντάζεστε το “Return of the Boom Bap” χωρίς το “Sound of da Police”; Και όμως αυτό είναι κάτι που θα μπορούσε να συμβεί. Το τραγούδι... γεννήθηκε το 1992, όταν ο KRS-One είχε την ιδέα του κλασικού πλέον ρεφρέν: “Woop-woop, that's the sound of da police Woop-woop, that's the sound of da beast”. Εκείνη την εποχή ο αδελφός του KRS-One, DJ Kenny Parker δούλευε ένα πρότζεκτ με την Heather B. O Kenny Parker έφτιαξε το μπιτ, ο KRS πέρασε το ρεφρέν και η Heather B. έγραψε πάνω σε αυτά την δική της εκδοχή για τον ήχο της αστυνομίας. Η Heather B. όμως, αποφάσισε να μην προχωρήσει το πρότζεκτ με τον Kenny Parker και φυσικά όταν ο KRS-One άκουσε ένα από τα μπιτ που του παρουσίασε o Showbiz δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη.

Το... legacy: Η αρχή των 90s δεν ήταν και η καλύτερη περίοδος του KRS-One, καθώς στα... αυτιά του έφταναν κάποια στιχάκια και σχόλια για την γενικότερη στάση του. Ανάμεσα στους επικριτές του ήταν οι X-Clan, οι Poor Righteous Teachers και ο Ice Cube, αλλά ένα ειρωνικό σχόλιο του Prince Be των P.M. Dawn αποτέλεσε την... σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Ο KRS-One παρέα με διάφορα μέλη των τότε BDP έκαναν... ντου σε εκδήλωση του MTV, στην οποία μεταξύ άλλων θα εμφανίζονταν και οι P.M. Dawn. Κατέλαβαν την σκηνή, πέταξαν από αυτή τον Prince Be, έριξαν κάτι ψιλές και αποθεώθηκαν από τους παρευρισκόμενους. Από την επόμενη μέρα άρχισαν, όμως, τα προβλήματα, καθώς ο Τύπος τους «έθαψε», το ΜΤV... μπάναρε τους BDP και η Jive Records έγινε έξαλλη μαζί τους. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν το τελευταίο άλμπουμ των BDP, “Sex and Violence” να πάει... άπατο και τον KRS-One να τα παίζει όλα για όλα στο “Return of the Boom Bap”. Το στοίχημα πάντως κερδήθηκε, καθώς το άλμπουμ έμεινε στην ιστορία και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς της Κουλτούρας και συγχρόνως άνοιξε κι επίσημα ένα νέο προσωπικό κύκλο για έναν από τους σπουδαιότερους MCs. “We will be here forever“, αναφέρεται στην πρώτη φράση που ακούγεται στον δίσκο, η οποία αποδείχθηκε προφητική.

The Story of my Hip Hop

Facebook

Twitter

Instagram

Issuu

RELATED