Features

O Nas στα 12 «σκότωσε» τον Χριστό

Χρήστος Μιχαηλίδης

/ Features/
19 Απρ 2023

Στα πλατώ του Kickit το Illmatic και το “The Story of my Hip Hop” ακολουθεί τα χνάρια από τα πρώτα βήματα του Nas, ο οποίος στα 12 είχε ήδη πάει στην... κόλαση.

O Nas στα 12 «σκότωσε» τον Χριστό

Το KickIt και το “The Story of my Hip Hop” 29 χρόνια μετά την κυκλοφορία του “Illmatic“ (19/4/1994) του Nas στέκονται στο παιδί - θαύμα από τις δημόσιες κατοικίες του Queens, το οποίο άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην κουλτούρα...

Καλοκαίρι του 1973 και το Hip Hop παίρνει την πρώτη του επίσημη «ανάσα» (11/8) στη Sedgwick Avenue 1520, ενώ πριν από το ιστορικό πάρτι του DJ Kool Herc και της αδελφής του, είχαν προηγηθεί και άλλα αντίστοιχα αυτόνομα events που βοήθησαν στη γέννηση της κουλτούρας.

Εκείνος πάλι, δεν γινόταν να δώσει το «παρών» στο ιστορικό πάρτι, καθώς ήλθε στον κόσμο ένα μήνα αργότερα (14/9/1973), αλλά άνηκε σε μία από τις πρώτες γενιές της Hip Hop κουλτούρας, η οποία ναι μεν γεννήθηκε στο Bronx, αλλά εξαπλώθηκε γρήγορα στις γειτονιές της Νέας Υόρκης κι εν συνεχεία σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο πατέρας του, Olu Dara ήταν τζαζίστας, αλλά εκείνος μυήθηκε στον Hip Hop κώδικα, τον οποίο... μελέτησε και επηρέασε όσο λίγοι. Μεγάλωσε και ανδρώθηκε στο Queens, το οποίο έχει να υπερηφανεύεται για τους rappers που έβγαλε. Marley Marl, Roxanne Shante, Kool G Rap, MC Shan, LL Cool J, Run, DMC, Prodigy, Havoc, ΑΖ, Cormega,Capone-N-Noreaga, MC Serch και πόσοι πολλοί και μη εξαιρετέοι ακόμα. Κάποιοι εξ αυτών είχαν προηγηθεί και τον επηρέασαν, άλλους τους επηρέασε εκείνος, άλλους τους βοήθησε και ίσως κανείς να μην τον ξεπέρασε, καθώς έμελλε να γίνει ο πιο εμβληματικός MC του Queens και όχι μόνο.

qb

Φυσικά και αυτό δεν συνέβη από τη μία μέρα στην άλλη. Είχε το ταλέντο, αλλά δεν το διατυμπάνιζε και τίποτα δεν του χαρίστηκε. Στα 80s το rap βασίλευε στους δρόμους γύρω από το Queensbridge, αλλά ήταν λίγοι εκείνοι που γνώριζαν για τις ρίμες του. Δεν τις άφηνε εύκολα ελεύθερες, καθώς ράπαρε χαμηλόφωνα και στα κρυφά. Βλέπετε, προτιμούσε να μαθαίνει και να βελτιώνεται παρατηρώντας τους άλλους από το παράθυρο του διαμερίσματος της οικογένειάς του στις δημόσιες κατοικίες. Mε αυτόν τον τρόπο διδάχθηκε όχι μόνο από πολλούς αστέρες της Hip Hop, αλλά και από άλλους που μπορεί να μην γνώρισαν την δόξα και την φήμη, αλλά το «είχαν».

Υπήρχε, όμως, και μία... γειτόνισσά του που ξεχώριζε, αλλά στο δρόμο φορές την απέφευγε: Η Roxanne Shante. «Θέλω να δουλέψεις τις ρίμες σου και όταν σε δω ξανά, πρέπει να είσαι έτοιμος, αλλιώς...», του είχε πει κάποτε η rap σταρ της γειτονιάς και μέλος των Juice Crew. Ήταν σκληρή, διότι αλλιώς δεν θα επιβίωνε σε έναν ανδροκρατούμενο και γεμάτο τοξικότητα χώρο και για αυτό εκείνος φορές άλλαζε πεζοδρόμιο, όταν την έβλεπε. Δεν ήταν ακόμα έτοιμος...

Ευτυχώς, όμως, κάποιες από τις ρίμες του τις μοιράστηκε με τον πρώτο συνοδοιπόρο του σε αυτή την Hip Hop διαδρομή, τον "Ill Will", ο οποίος βάζοντάς του συνεχώς να ακούει δίσκους τού έθρεψε το rap μικρόβιο, ενώ κάποιες άλλες έφτασαν στα αυτιά του Large Proffesor. Εκείνος ήταν που τον πήρε από τον ρόλο θεατή από το παράθυρο του δωματίου του και τον έβαλε για πρώτη φορά σε studio. Στα 16 του χρόνια είδε πώς ηχογραφούν οι Rakim και Kool G Rap και στα διαλείμματά τους έμπαινε στο booth. Δεν κυκλοφόρησαν ποτέ αυτές οι ηχογραφήσεις. Άγνωστο γιατί. Ίσως να χάθηκαν, ίσως να μην κρατήθηκαν, ίσως να μην ήταν καλά τα κομμάτια. Μπορεί πάλι αυτό να συνέβη, όμως, γιατί απλά δεν ήταν έτοιμος.

Το 1991, δύο χρόνια μετά, το πλήρωμα του χρόνου είχε φτάσει. Ένα κουπλέ στο “Live at the Barbeque” των Main Source του Large Professor έκανε τη Νέα Υόρκη να παραμιλάει για το παιδί που «όταν ήμουν 12, πήγα στην κόλαση, γιατί σκότωσα τον Χριστό (μτφ. when I was twelve, I went to hell for snuffing Jesus)». Ήταν πια έτοιμος κι ένα χρόνο μετά ακολούθησε το πρώτο single του, το “Halftime,” έπειτα από συμφωνία που του έκλεισε ο MC Serch των 3rd Bass με την Columbia.

Όλα αυτά, όμως, ήταν η αρχή, καθώς άπαντες πια ανυπομονούσαν για την πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά από το παιδί - θαύμα των δημόσιων κατοικιών. Δεν θα αργούσε και αυτό να συμβεί, καθώς έπειτα από δύο χρόνια ηχογραφήσεων με την αφρόκρεμα των Hip Hop παραγωγών στις επάλξεις (DJ Premier, Q-Tip, Large Professor, Pete Rock), το πρώτο άλμπουμ του, το “Illmatic” κυκλοφόρησε και φυσικά έμεινε στην ιστορία.

Όσον αφορά το εξώφυλλο του άλμπουμ, το οποίο επηρεάστηκε από το “A Child is Born” των “The Howard Hanger Trio”, δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από τον ίδιο σε παιδική ηλικία να κοιτάει και να παρατηρεί από τις δημόσιες κατοικίες του Queens. Έτσι έμαθε να ραπάρει και να βελτιώνεται. Πού ξέρεις, ίσως και τώρα που έγινε κάτι παραπάνω από μεγάλος από τρανός, μπορεί κάπου μέσα του να υπάρχει ακόμα εκείνο το παιδί που κοιτούσε από το παράθυρο του δωματίου του στο Queensbridge...

71009969_194674438210454_7551117191165357723_n

The Story of my Hip Hop

Facebook

Twitter

Instagram

Issuu

RELATED